Filter op

    • Geslacht

    • Merk (Paco Rabanne)

    • Collectie (Invictus)

    • Maat

    • Prijs

    • Sale

    Paco Rabanne Invictus

    7 artikelen

    Onoverwinnelijk.

    Invictus

    De naam is geboren om de mannelijke uitstraling en de Latijnse identiteit. Onweerstaanbaar zijn in zijn soort en als een onoverwinnelijke held door het leven gaan. Invictus van Paco Rabanne staat die waarden voor. Op 18 februari 1934 kwam Paco Rabanne ter wereld.  De Baskische stad Pasajes, in de provincie Gipuzkoa, stond zijn wieg.  Zijn moeder was de naaister van Cristóbal Balenciaga's, het eerste couturehuis van San Sebastian. Twintig jaar na zijn geboorte verdiende Rabanne zijn geld met het maken van modeschetsen voor Dior en Givenchy en schetsen van schoenen voor Charles Jourdan. Onder de vlag van zijn modebedrijf floreert de geur Paco Rabanne Invictus. Een geur die met haar parfum, eau de parfum, eau de toilette de smaak van succes wil delen. Het Invictus-sap komt van Véronique Nyberg, zij werkte samen met Anne Flipo, Olivier Polge en Dominique Ropion aan de basis van de formule. Nyberg benaderd haar werkwijze als signaturen: “Met deze geur willen we een sterke handtekening achterlaten.” De frisheid van van een houtgeur voor mannen gaat samen met de intense maritieme harmonie. Opvallend is het contrast in de vorm een jodium golf die sterker gemaakt is met bittere grapefruit. De zeewind voert uiteindelijk de boventoon en die levert als inspiratie een diepe en onoverwinnelijke frisheid op. In de speciale uitgave Invictus Aqua komt de kracht van amberhout terug. Deze geur is springlevend en met ambergris is een zout huideffect daar. Het gevolg is een verslavende werking voor de man en zijn huid. maar vooral voor de beminnende omgeving van hem. 

    Bijna scheikundig benadert Nyberg de samenstelling van deze geur. Ze ziet het als een constructie die niet de traditionele geurpiramide volgt. Wat volgt is een formulering met uiteenlopende facetten die daarnaast complementair zijn. Boven alles wil Paco Rabanne een brandende huid als effect, waarbij de koude en strelende werking doordringt tot de diepste vezels van de man. Het besef van de naderende overwinning: het gevoel van de innerlijke vuur en vlam, opgewekt door een frisse parfum. Anders, gedurfd, onverzettelijk, onverstoorbaar. De kern van Paco Rabanne Invictus. In de commerciële campagnes zoekt men nadrukkelijk naar de link met sport. Naar helden die stadions als bastions overwinnen en als aanbeden goden door de voordeur die verlaten. Die hedendaagse verering valt in het straatje van deze geur. En de effecten die het wil sorteren. Aansluitend bij het concept is het gezicht van de geur Nick Youngquest. De Australische atleet werd gekozen voor zijn fysieke kenmerken en zijn authenticiteit. De boodschap is een sterke: de emotie van de overwinning overbrengen en tonen dat de winnaar offers moet brengen om daar te komen. De nieuwste Paco Rabanne Invictus-lijn verschijnt in herkenbare flessen die drijven naar succes. Flessen in de vorm van de trofee: het bovenste deel een zilvertint en het onderste transparant en open. Geflankeerd door oren die de winnaar pakt voor het tonen van de prijs. Afgemaakt met een subtiele sokken onderaan. Jouw tocht naar de zoete overwinning staat op het punt van beginnen. De vraag is: pak jij deze kans?

    Rank de Paco Rabanne Invictus
    (16)

    Choose your country