Filter op

    • Geslacht

    • Merk (Chanel)

    • Collectie (Chance)

    • Maat

    • Prijs

    Chanel Chance

    4 artikelen

    Ongrijpbaar en vrouwelijk.

    Chance

    Een stap terug in de tijd brengt ons in 2002, het geboortejaar van Chanel Chance. De geur is van de hand van Jacques Polge, de man die sinds 1978 aan de wieg staat van elke parfum van dit wereldwijde merk. Niet alleen bedacht hij de formule van Chance, hij was ook betrokken bij die van Coco Mademoiselle, Chanel de Bleu, Allure en No.5. Chanel brengt met Chance een parfum dat moeilijk te definiëren is. Het is vurig, beweeglijk en bloemig. Tegelijkertijd ook optimistisch. Het ongrijpbare karakter wordt gevoed door een samenstelling waarin noten, jasmijn en amberachtige patchoeli de vooraanstaande bestanddelen zijn. De compositie kent verder een bloemig hart en sensuele details van roze peper. Kortweg is dit een aroma met contrasten. Deze lijn is ook een buitenbeentje van Chanel, afgaand op de verpakking dan. Anders dan die van de andere geuren komt is deze lijn verpakt in ronde flessen met verschillende kleuren. Een lijn die met Chance eau de toilette, parfum, eau de parfum, eau fraiche, eau tendre en eau vive. De overige geuren van Chanel verschijnen in vierkante flessen. De presentatie van de parfum is een absolute bouis van Chanel. De ronde fles met de sierlijke en tevens simplistische dop is omvat door een zwart-witte doos waarop de letters C in elkaar kruisen. Dat laatste is een van de meest bekende handelsmerken van het Franse Chanel. Veelal staan de commercials voor Chanel Chance voor weelderigheid, transparantie en levensgeluk. Hoepelrokken en pastel truien kleuren de sfeer.

    De campagne van 2019 wekte een samenwerking op tussen choreograaf Ryan Heffington, muzikant Sam Spiegel en de modellen Rianne Van Rompaey, Ysaunny Brito, Abby Champion en Camille Hurel. In de video voeren de dames een dans uit als onderdeel van een auditie, die zogenaamd onderdeel is van deze campagne. Vrolijkheid, openheid, verbinding en de vrouw centraal. Deze waarden laat Chanel combineren met de verfijnde en persoonlijke uitstraling van haar campagnes. Resulterend in toegankelijke commercials voor een lijn die ook toegankelijk wil zijn. Getuige het open karakter van de Chanel Chance-verpakkingen. De parfum toont haar explosiviteit door de opvallende samensmelting in de bloemige parfum: jasmijn, noten, grapefruit en bloedsinaasappel. De omgeving van de geur, daarmee die van de vrouw, vormt vervolgens een nevel met geurnoten, peperves en jasmijn. Het ene moment kruidig, dan sensueel en veelal bloemig. De goud- en amberkleurige sprays tonen het geluk van de levensgenietende vrouw. Mevrouw Chanel is het symbool van de vrouw die het levensgeluk zelf afdwong en er ook voor zorgde dat ze met beide benen op de grond bleef. Ze dwong het af, inspireerde haar omgeving en zette haar geluk om in een allesomvattende levensstijl. Haar mindset past bij die van deze lijn. Een levensstijl in de vorm van een geur. Het kan dus. Zoals Mevrouw Chanel haar kansen met beide handen aangreep, uit haar merk dat met de nieuwste lijn Chance. De onvoorspelbaarheid van geluk komt stappen dichterbij door het verstrooien van Chance op de huid van de vrouw.

    Rank de Chanel Chance
    (17)

    Choose your country